söndag 25 april 2010

Matlåda

Har du inte råd att köpa lunch i skolan eller i affären? Då kanske en matlåda är något för dig? En matlåda kan vara ett alternativ för att få en bra måltid. Många har tillgång till kyl- repsektive mikrovågsugn på arbetsplatsen och i skolan. Det är möjligt att få med alla delarna av tallriksmodellen i din lilla matlåda ;)

Förslag på matlådor som kan severas kallt:
- Mackor av olika slag
- Pastasallad

Förslag på matlådor som kan sveras varmt:
- Risotto
- Potatis och köttbullar

Det spelar ingen roll vad du tar med dig i din matlåda, så länge som du blir mätt. Vid eventuella mellanmål går det alltid att handla frukt i cafeterian om du blir lite småhungrig ;)

7 kommentarer:

  1. Förstår det. Jag är själv student, och studentlivet bjuder på mycket! :)

    SvaraRadera
  2. Själv så tar jag maten jag åt igår till lunch dagen efter, ibland blir det kött, köttbullar, köttfärs och min favvo FISK :D...

    SvaraRadera
  3. Kul att det inte bara är jag som har stavfel i min blogg :P

    SvaraRadera
  4. Jag blir hungrig när man läser om matt.

    SvaraRadera
  5. Mycket bra information.// Nisse i Trb.

    SvaraRadera
  6. Jag kan säkert relatera lite till din blogg, dock har jag nästan lämnat studentlivet bakom mig, har min examen om tre veckor. Men finns det inga jobb får jag nog plugga vidare..

    Det är mycket smidigt med matlådor, och det spar pengar!

    SvaraRadera
  7. Trevlig sommar till alla.

    SvaraRadera